Sider

tirsdag 17. mai 2011

En flotte dag

Det blei en flotte 17. mai.  Sol og vind og nesten ikkje regn.  Forventningene mine til 17. mai når det gjelder været er ikke så store, så bare me får opphold under barnetoget så er jeg i grunnen fornøyd.  Når det så i tillegg også blir opphold i Borgertoget - ja, da er det over all forventning! 
Jeg er veldig glad i 17. mai.  Synes dagen blir viktigere jo eldre jeg blir.  Vi feirer fred og frihet.  Det eneste som kan minne om krig er salutten fra Kontrari .. og våre nye landsmenn som ihvertfall får meg til å tenke på at for mange av dem så er krig og urett ikke så veldig langt borte.  
Utrolig glad for å få bo i Norge og i Eigersund - føler både takknemlighet og stolthet over at akkurat jeg får bo i dette fantastiske landet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar