Sider

onsdag 27. april 2011

En paaske er over

En paaske er over - en fantastisk flott uke i sirdalen. Er naa tilbake til hverdagen med de utfordringer den bringer med seg. Paaskedagene har vaert innholdsrike med gode skiturer. Turene var ikke saa lange, men lange nok til at vi hadde med niste og koste oss i sola. Veldig glad for aa ha baade tante og onkel med familier i naerheten. Det ble nydelig paaskekake iaar ogsaa. Sveinung var med hele uka - Nandini kom opp etter ei uke i London. Begge synes paaskeferie og Sirdal hoerer sammen.
Ogsaa glad for aa ha mine foreldre ved siden av - godt selskap og god hjelp - ikke minst til aa baere vann. Utrolig hvor mye vann vi bruker! Til ettertanke naar vi kommer hjem og tenker lite over eget vannforbruk..
Skylder ellers aa nevne at Svein og Sveinung gikk paa ski til Kvinen med gode venner Langfredag. Turen ble avsluttet med middag hos oss - alle godt fornoyde:). Kjekt hvis det kan bli en tradisjon.
Selv om det meste dreide seg om klister, sol, ski og paaskekrim, saa er paasken ogsaa for meg en tid for ettertanke og takknemlighet. Ettertanken gaar til Jesus og hans lidelseshistorie med korsfestelsen paa Golgata. Takknemligheten kjenner jeg over at det gjorde Han for meg. Han doede og stod opp igjen og lever idag. Som det staar paa ei tavle ved inngangen til den tomme graven; He is not here for He is risen! Jeg fikk selv besoeke stedet da jeg var der sammen med KrFs fylkestingsgruppe. En stor opplevelse.
Dette faar vaere min oppsummering av aarets paaske. Vel overstaatt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar